czwartek, 30 czerwca 2011

Kiełbaskowe kąski

Przepis zamieszczony poniżej jest bardzo łatwy i szybki w wykonaniu i nadaje się jako przekąska na imprezy lub po prostu na kolację. Ilość wykonana przeze mnie wystarczyła dla dwóch osób na kolację.

Potrzebne będą:

  • nóż,
  • blacha do pieczenia,
  • papier do pieczenia.
  • pędzelek do posmarowania rozmąconym jajkiem.
Składniki:
  • opakowanie ciasta francuskiego,
  • kilka kiełbasek, frankfurterek lub parówek bez skórki,
  • 1 jajko
  • ewentualnie mak lub sezam do posypania.
  • może przydać się również musztarda lub keczup do maczania gotowych kąsków.
Wykonanie:
  1. Ciasto pokroić na arkusiki o długości takiej jak kiełbaska i szerokości pozwalającej na jej zawinięcie.
  2. Zawinąć kiełbaski w arkusiki.
  3. Każdą zawiniętą kiełbaskę pokroić na kawałeczki o szerokości 1-2cm.
  4. Kawałeczki ułożyć na blasze do pieczenia wyłożonej papierem.
  5. Rozmącić jajko i posmarować wszystkie kawałeczki pędzelkiem.
  6. Posypać wszystkie posmarowane kawałeczki makiem lub sezamem.
  7. Piec ok 20 minut w temperaturze podanej na opakowaniu ciasta francuskiego.
Podawanie:
My jedliśmy kiełbaskowe kąski podane na miseczce i maczaliśmy je w musztardzie. Wg mnie taką kolację (lub śniadanko) bardzo chętnie zjadłyby dzieci. Nasz maluch jeszcze jest za mały na takie pokarmy, ale ja, będąc małym dzieciakiem bardzo bym się ucieszyła, jakby mi ktoś podał takie jedzonko :).

3 komentarze:

  1. mam przeczucie, że dziś takie kiełbaski wylądują u mnie na talerzu. Super przepis - prościutki i uniwersalny.

    OdpowiedzUsuń
  2. Też tak sądzę. Już od jakiegoś czasu ciasto francuskie ma bardzo duże znaczenie w mojej kuchni :).

    OdpowiedzUsuń
  3. Rewelacja! Wypróbowałam i na prawdę - robi się błyskawicznie. Alicji też bardzo smakowały, ale myślę, że nawet niejadki by się za taki przysmak też złapały.

    OdpowiedzUsuń